loading...
ال سی سافت وار
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
دوست دارید هفته ای هفتاد تومن پول ببرید(پس بیا اینجا و ثبت نام کن) 4 6561 mehran
بازیابی پسورد هک شده یا فراموش شده در یاهو 0 1408 saman19
یه لوگو واسه ال سی سافت وار گیر آوردم چطوریه به نظرتون ؟؟؟؟؟ 0 1180 alireza23
تبادل بنر با انواع سایت ها و وبسایت هاو وبلاگ ها 2 1742 msnco
یک هکر چگونه رمز عبور شما را هک می کند ؟ 1 2439 abdullah
آموزش کامل ویرایش فیلم با Windows Movie Maker 1 1621 mohammadwolf
آموزش بستن همیشگی تبلیغات در KMPLAYER 0 1327 reza22
آموزش حذف تبلیغات در مرورگر وب‌فریر 0 1219 reza22
آموزش حل مشکل عدم شناسایی درایو CD یا DVD توسط ویندوز 0 1456 reza22
آشنایی کامل با انواع DVD و ویژگی های یک DVD با کیفیت 0 1166 reza22
آموزش غیر فعال کردن ارتقای Windows Media Player 0 1050 admin
آموزش قرار دادن تصویر بر روی آهنگ به وسیله Windows Media Player 0 1334 admin
معرفی چند نرم افزار معروف برای ساخت انیمیشن سه بعدی 0 1092 alireza23
نرم افزار مشاهده پسوردهای ذخیره شده Password Security Scanner 1.32 0 1163 saman19
نمایش دستگاه های متصل به مودم وایرلس Wireless Network Watcher 1.77 0 1416 saman19
سامان سپهوند بازدید : 664 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

همين ديروز بود که رايانه شما داشت مثل ساعت کار مي کرد. اما حالا بعد از اينکه آن را جابه‌جا و به محل ديگري منتقل کرديد، ديگر بوت نمي‌شود. در اين حالت مطمئن باشيد که مقصر اصلي صد‌درصد قطعه‌اي است که سوکت آن شل شده و از جاي خود خارج شده است. ضربات وارد آمده بر دستگاه و تکان‌هاي شديد در هنگام جابجايي، به‌خصوص اگر نقل و انتقال به‌وسيله خودرو انجام گرفته و مسافت و زمان آن هم طولاني باشد، موجب شل‌شدن و خارج‌شدن قطعات و اجزاي داخلي رايانه از پايانه‌هاي محل استقرار آنها مي‌شود. براي زنده کردن دوباره سيستم خود، در ادامه ترفند با  سایت ال سی سافت وار  همراه باشید.
 

1- تخليه الکتريسيته ساکن

رايانه را از برق کشيده، آن را به يک محل بدون موکت و فرش منتقل کنيد. در بغل کيس را باز کرده و اگر مچ بند ضد الکتريسيته ساکن داريد پيش از باز کردن کيس از آن استفاده کرده، در غير اين‌صورت کفش‌هايتان را از پا درآورده و با دست قسمت فلزي داخل کيس دستگاه را لمس کنيد.

 

2- عيب‌يابي

پس از باز کردن کيس، ممکن است بتوانيدقطعه‌اي که از جاي خود درآمده است را با چشم ببينيد. از زواياي مختلف، قطعات، دستگاهها و پايه هاي آنها را برانداز کنيد. اگر موفق به يافتن قطعه شل‌شده نشديد، تنها راه چاره اين است که قطعات را يکي‌يکي از پايانه‌هاي استقرار آنها خارج ساخته و دوباره در جاي خود جا بزنيد تا بفهميد اشکال مربوط به کدام قطعه است.
 

 3- آغاز کار از کار‌ت‌هاي PCI و ماژول‌هاي حافظه

پيچ‌هاي مربوط به کارت‌ها را باز کرده و آنها را درست از جا درآوريد، مراقب باشيد آنها را از گوشه‌هاي پلاستيکي بالايي و کناره هاي دو طرف برد آنها گرفته و دست شما با قطعات الکترونيکي و بخش‌هاي اتصال فلزي پاييني آنها تماس پيدا نکند.

سپس دوباره آنها را مستقيم در پايانه محل استقرارشان جا بزنيد. (در مورد کارت‌هاي گرافيک، مطمئن شويد که علاوه بر اين‌که آنها را به‌صورت صحيح در سوکت جا مي‌زنيد، ضامن پلاستيکي نگهدارنده سوکت آنها را هم درست جا بيندازيد.)

اين مراحل را با بلوک‌هاي حافظه رم تکرار کنيد. در بيشتر مادربوردها اگر ضامن‌هاي اهرم‌مانند سوکت‌هاي رم را آزاد کنيد، ماژول‌هاي حافظه رم، خودبه‌خود از جايشان خارج مي‌شوند.

اين کار را انجام داده، رم را خارج کنيد. سپس اهرم‌ها را در حالت آزاد قرار داده‌، رم‌ها را مستقيم از سوکت درآوريد و دوباره آنها را در جاي خود در سوکت قرار داده، مستقيم رو به پايين فشار دهيد و اهرم پلاستيکي سوکت آن را درست جا بيندازيد و از قفل شدن صحيح آن اطمينان حاصل کنيد.

 

 4- بستن کيس رايانه و بوت دستگاه

اگر باز هم دستگاه بوت نشد، پاور و اتصالات آن و سوکت‌هاي سيم‌ها و کابل‌هاي آن را بررسي کنيد و در صورتي که همچنان مشکل رفع نشد، مراحل بالا را دوباره تکرار کرده  و اين بار علاوه بر آن داخل سوکت‌ها و قسمت‌هاي فلزي بردها و قطعات را با استفاده از باد و يک مسواک تميز و محلول‌هاي اسپري مخصوص پاک کردن اتصالات قطعات الکترونيکي، تميز کنيد و پس از خشک شدن، دوباره به‌طور صحيح در محل مربوطه آنها جا بزنيد. اميدواريم كه دستگاه‌تان راه بيفتد!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام به سایت ما خوش اومدید ما جمعی از برنامه نویسان و ترفند دانان برتر می باشیم که قصد داریم شما را با حفره های امنیتی و ترفند های مخفی و پنهان ویندوز آشنا کرده و در کنار آن هم آموزش های کاربردی در زمینه تکونولوژِی و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری برای شما خواهیم داد اگر شما هم ترفند ی بلدید که دوست دارید جایی با اسم خودتون نمایش داده بشه شک نکنید که اینجا جای شماست و می تونید ترفند های تون رو بزارید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد تغیرات محتوا و قالب سایت چیه ؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 967
  • کل نظرات : 269
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 2967
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 301
  • بازدید امروز : 277
  • باردید دیروز : 843
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 37
  • بازدید هفته : 3,070
  • بازدید ماه : 11,881
  • بازدید سال : 104,470
  • بازدید کلی : 3,088,397